Lindenstraat 15a

E-mailadres:
info@stichtinglot.org

Onze projecten in Oeganda

Inventaris en schoon drinkwater voor een school.

Samen met Jeremiah en Kate Mbulamani van Mothers Heart Uganda (www.mothersheartuganda.com) hebben we een aantal projecten gedaan op the Golden Hill Academy in Mutoto (Oeganda). Na een fondswervingsactie van een Nederlandse vrouw en met hulp van onder andere Duitse vrijwilligers, is er een lagere school met vier klassen gebouwd. Stichting Lot heeft dankzij een bijdrage van de Spijkman Stichting het inventaris van de school kunnen aanschaffen en tevens een natuurlijke speeltuin gemaakt en een schommel en zandbak kunnen bekostigen.
Biblionef doneerde een tweehonderdtal Engelstalige leesboeken voor de school.

Een donatie van Dries Borggreve stelt de school in staat om water aan te leggen, zodat de kinderen schoon drinkwater hebben en hun handen kunnen wassen. Het waswater wordt hergebruikt. Ook worden er een paar kranen aangelegd voor de dorpsgemeenschap, zodat er meer water is en tevens het gehele jaar door, want in de droge tijd vallen de andere kranen in het dorp regelmatig droog. Het water dat wij gaan aanleggen komt van een bron in de bergen en geeft het gehele jaar door water.